Про організацію харчування дітей – на засіданні виконкому

Про організацію харчування дітей у навчальних закладах міста у 2016-2017 навчальному році, – перше питання, яке слухали сьогодні, 15 червня 2017 р., на засіданні виконкому.

Начальник управління освіти міськвиконкому Микола Остапюк зауважив, що у загальноосвітніх навчальних закладах створені належні умови для організації харчування усіх школярів як за рахунок бюджетних коштів, так і за батьківську плату. Для того, щоб послугами їдальні могли скористатися усі школярі, у тому числі і соціально незахищені, своє рішення на їхню користь прийняла міська влада у лютому цього року. Протягом навчального року за бюджетні кошти здійснювалося харчування дітей-сиріт і позбавлених батьківського піклування, дітей із малозабезпечених сімей, дітей учасників АТО (у тому числі загиблих), дітей учасників бойових дій, дітей вимушених переселенців зі Сходу України, дітей-інвалідів, учнів 1-4 класів.

Якщо взяти до уваги, що учні-сироти і діти загиблих в АТО харчуються на суму 9 грн. в день, а всі інші категорії – на 6 грн. в день, то лише за 1 день на їх потреби у харчування в середньому витрачається 15 тис. грн. коштів із місцевого бюджету. За 5 місяців поточного року на харчування дітей пільгових категорій витрачено 1200601 грн. коштів із місцевого бюджету.

DSCN0178

DSCN0171

Сьогодні послуги в організації харчування учнів надає комбінат шкільного харчування, який вкотре  визначене переможцем конкурсних торгів. Микола Остапюк підкреслив, що для управління освіти і закладів освіти це зручно, оскільки зазначене міське комунальне підприємство  підпорядковане міській раді і нею контрольоване. І саме комбінат шкільного харчування відповідає за якість продуктів і умови їх доставки, а за організацію харчування і дотримання санітарних норм, окрім керівника цього підприємства, несуть відповідальність і директори шкіл.

Микола Остапюк акцентував увагу й на проблемних питаннях, які  пов’язані з організацією харчування.  Зокрема, зауважив, що до частої  заміни спонукає неякісний столовий посуд: склянки, чашки, тарілки, які часто б’ються. Не в усіх школах є належні складські приміщення. Комбінат шкільного харчування не має підвальних приміщень із необхідним температурним режимом для зберігання овочів, сипучих продуктів, ціни на які зростають.

DSCN0180

DSCN0181

Як підкреслив Микола Остапюк, проводиться інформаційно-роз’яснювальна робота серед учнів середніх і старших класів та їхніх батьків щодо потреби в гарячому харчування, проте харчуються у школі не всі: в одних відсутні необхідні кошти, інші, скориставшись безконтрольністю батьків, гаряче харчування змінюють на чіпси і сухарики.

В обговоренні питання взяли участь директори шкіл, керівники контролюючих служб міста. Також про роботу комбінату шкільного харчування розповіла її керівник Світлана Іванова, яка наголосила на основному завданні, яке ставить перед собою,  – це  якісне харчування школярів. Вона зазначила, що у період літнього відпочинку значна увага – харчуванню у пришкільних таборах та у заміському таборі відпочинку й оздоровлення «Прикордонник», в якому забезпечено п’ятиразове харчування,  у щоденному  раціоні   обов’язково є фрукти.

– Однак, працювати є над чим, – каже Світлана Іванова.- Будемо розширювати «буфетну» продукцію, щоб заробляти більше. Закупили посуд  більш якісний. Разом з тим, турбує  кадровий «голод»,  замінено багато кухарів. Непокоїть і те, що є окремі  випадки підтікання труб в харчоблоках.

Перший заступник міського голови, секретар ради Андрій Сторонський  зауважив, що харчування дітей – на постійному контролі міської влади. Відзначив роботу комбінату шкільного харчування, яка за останні роки змінилася на краще  і у цьому чимала заслуга його нового керівника Світлани Іванової. Покращилися організація і якість харчування. Закуплено чимало нового обладнання. Андрій Сторонський наголосив на необхідності подальшої роботи щодо заміни старої побутової техніки.

Резюмував обговорення питання міський голова Віктор Сапожніков. Пообіцяв на майбутнє сприяти тому, аби продовжувати харчування дітей 1-4 класів. Після відвідин заміського табору «Прикордонник» відзначив добре налагоджену організацію роботи у їдальні. Міський очільник висловив свою позицію і щодо названого керівником комбінату шкільного харчування факту з протіканням труб у шкільних їдальнях. Наголосив директорам навчальних закладів вивчити ситуацію, вжити відповідних заходів, якщо потрібна буде допомога, то питання треба вирішувати невідкладно.

У цілому організацію харчування дітей у загальноосвітніх навчальних закладах міста у 2016-2017 н.р. виконком визнав задовільною.

Тривалим було обговорення питання щодо стану справ з дотримання правил торгівлі та ветеринарно-санітарних правил на ТОВ «Нововолинський госпрозрахунковий ринок» та його торгових рядах.

Як повідомила начальник відділу торгівлі та захисту прав споживачів Інна Сибіра, за результатами проведеного моніторингу роботи ринку  виявлені численні порушення та недоліки. Захаращені евакуаційні виходи і проходи, встановлені торговельні точки на шляхах евакуації. Ведеться торгівля за межами павільйонів та лотків, торгівля молоком у використаній пластиковій тарі. Мають місце факти торгівлі продукцією домашнього виробництва без ветеринарної експертизи, трапляються випадки торгівлі м’ясними виробами без належних документів та без дотримання температурного режиму, а також  алкогольними напоями, які немарковані марками акцизного податку встановленого зразка та без наявної ліцензії , в т.ч. “з рук”. Багато запитань з цього приводу було у членів виконкому і до директора ринку і до контролюючих служб.

Вкотре наголошувалося  керівнику ринку Петру Приступі на необхідності розділити торгівлю продовольчими і промисловими товарами на центральному ринку, заборонити торгівлю «мертвою» рибою та торгівлю сільськогосподарською продукцією із землі, що часто спостерігається на території від стадіону СОКу «Шахтар» у напрямку до виходу на проспект  Перемоги. Потрібно провести роз’яснювальну роботу серед суб’єктів підприємницької діяльності щодо наявності документів, які підтверджують якість товару, забезпечення повіреною ваговимірювальною технікою та відпуск товарів чистою вагою і повною мірою, наявності та видачі товарних чеків на вимогу споживача, наявності на робочому місці суб’єкта підприємницької діяльності усіх необхідних документів, що засвідчують особу, цінників та первинних документів на товар.

Йшлося й про те, щоб навести лад із парковкою автомобілів біля ринку. Акцентувалася увага  на тому, що наведенню порядку у місцях здійснення торгівлі у невстановлених місцях має сприяти поліція.

Тому, приймаючи рішення, міський голова Віктор Сапожніков наголосив, що необхідно допрацювати його, чітко конкретизувавши завдання.

–  Треба давати оцінку. Кожен має свої обов’язки. Завжди можна знайти виправдання своїй бездіяльності. Про хід виконання рішення  і дирекцією ринку, і відповідними службами заслухати на засіданні виконкому в жовтні 2017 року,- резюмував міський голова.

Також виконком прийняв рішення про запровадження у місті соціальної послуги патронату над дитиною.

Як повідомила начальник служби у справах дітей міськвиконкому Іванна Думич, Нововолинськ є пілотним містом на Волині у запровадженні інноваційної послуги «соціального патронату».

Це надає можливість органу опіки та піклування своєчасно вживати заходів щодо захисту дитини, яка перебуває у складних життєвих обставинах, шляхом її влаштування в сім”ю професійного патронатного вихователя, на період подолання складних  її батьками, або на період пошуку для дитини усиновителів, піклувальників та прийомних батьків.

Порядок створення та діяльності сім”ї патронатного вихователя, влаштування, перебування дитини в сім”ї патронатного вихователя затверджено Постановою КМУ від 16 березня 2017 року №148.

У Нововолинську є подружжя, яке висловило бажання бути патронатними вихователями.

Відповідно до рішення виконкому функції з організації надання такої послуги покладено на міський центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді та службу у справах дітей.

Відділ з питань внутрішньої політики,

взаємодії із ЗМІ та зв”язків з громадськістю міськвиконкому.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>